Mi alapján válasz marketing ügynökséget ha webshopod van?

Webáruház tulajdonos vagy és azon gondolkozol, hogy eljutottál arra a szintre, hogy most már kell egy marketing ügynökség, akik leveszik a válladról ezt a terhet és szállítják az eredményeket. Így te tudsz más érték teremtő feladatot végezni a cégben.

Azonban rengeteg marketinges és marketing ügynökség van, látszólag jobbnál jobbak, mi alapján érdemes választani? Ha végig olvasod ezt a cikket, akkor megígérem, hogy a végére tudni fogod, hogy hogyan találd meg a neked megfelelő marketing partner.

Szia! Én Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár webáruház marketing ügynökség társalapítója és tudom, hogy most mit gondolsz. Azt gondolod, hogy marketingesként cseles leszek és olyan tippeket mondok majd neked, amik alapján majd csak miket érdemes választani. De ha végig olvasod a cikket, akkor látni fogod, hogy objektíven tények alapján írtuk meg ezt a cikket és nincs benne elfogultság. 

Miért van szükséged partnerre?

Először még gyorsan nézzük meg, hogy miért van szükséged marketing partnerre. Hiszen amikor ilyen döntés előtt áll az ember, még talán abban is vacillál, hogy kell e ez nekem vagy sem. 

Tehermentesít

Először is részben tehermentesít téged a marketing feladatok alól. Ezzel pedig a drága és értékes idődet, amit eddig a marketingre fordítottál bele tudod fektetni más érték teremtő tevékenységekbe.

Költséghatékony

Egy marketinges munkatárs bére akár többe is kerülhet neked, mint a partner cégnek fizetett szolgáltatási díj. És a partner céged akár többszörösét tudja hozni azoknak az eredményeknek amit a munkatárs hozna.

Magasabb eredmények

Ha jó partner céget választasz, akkor ott a szakmai tapasztalat és tudás sokkal magasabb szinten van, mint nálatok helyben a cégben. Ezért sokkal jobb eredményeket érhetnek el mint Te vagy a munkatársaid.

Stabil háttér

Általában a munkatársak jönnek mennek, rájuk nem tudsz felépíteni egy 5 éves marketing tervet. És ha a marketinges munkatársad felmond ismét te szívsz, hiszen új embert kell felvenni, és amíg nincs új munkatárs újra Te csinálod a marketinget és ha felveszel valakit, akkor őt be kell tanítanod stb…

Ezzel szemben egy Marketing ügynökség stabilan végigkísér téged ezektől a problémáktól mentesen. 

Most, hogy tudod miért jó marketing partnerrel dolgozni, nézzük a kiválasztási folyamatot és utána a tipikus hibákat, amiket elkövetnek a cégvezetők.

A kiválasztás folyamata

A kiválasztási folyamat szerintem nagyon egyszerű, igazából csak öt lépésen kell végigmenned és meg is van a marketing partnered.

1. Legyen meg a feladat és a cél

Első lépésként írd össze, hogy milyen feladatokat akarsz kiszervezni és mi az a cél, amit szeretnél elérni és aminek az eléréséhez keresed az üzleti partnered. Ezt elég pár mondatban megfogalmazni.

2. Keresd meg a lehetséges partnereket

Keress lehetséges marketing partnereket minden platformon. Google, Facebook, Instagram, Youtube. Érdemes sok helyen keresni, mert vannak jó ügynökségek, akik csak Google-ben hirdetnek, de vannak akik csak instán vannak jelen, és vannak akik Youtube-ra gyártanak tartalmat. 

3. Kérj árajánlatot

A harmadik lépés, hogy küld el ezeknek a cégeknek az árajánlat kérésedet, és azt a szöveget, amit az első lépésben megfogalmaztál.

4. Beszélj velük

A negyedik lépésben a beérkezett ajánlatok közül beszélj, élőben, telefonon vagy online azokkal, akik a leg szimpatikusabbak voltak, hogy egy kicsit megismerd őket.

5. Összegezz és dönts

Az utolsó lépésben pedig összegezd az információkat és döntsd el, hogy kivel fogsz együtt dolgozni.

Mi alapján válassz?

Az ember nem minden héten választ marketing ügynökséget, ezért nehéz lehet eldönteni, hogy mi alapján érdemes meghozni a döntést. A szimpátia mellett még az alábbiakat érdemes figyelembe venni.

1. Szakmai múlt és leinformálható eredmények

Az alap az, hogy az ügynökség fel tudjon mutatni leinformálható véleményeket és eredményeket. Valamint azt, hogy nem 1 éve kezdte el a marketinget. Láttunk már olyan “ügynökséget” aki 5 év tapasztalatot és 10 milliárdos hirdetési költés kezelést állított magáról, miközben egy egyéni vállalkozó volt. (nem jön ki a matek)

2. Adjon egy tervet

Amikor árajánlatot kérsz, akkor azokat a cégeket, akik csak küldenek egy árat, zárd is ki egyből. Hiszen ők nem a te céljaidat akarják megvalósítani, hanem csak dolgozni neked.

Egy jó ügynökség 3-6-12 hónapos tervet fog adni neked, ami alapján látod, hogy mit fogtok csinálni és hogy ez mennyibe kerül majd. Én azt gondolom, hogy csak ilyen terv után érdemes együtt dolgozni bárkivel!

3. Számodra megfelelő ár érték

A harmadik szempont pedig, hogy a számodra megfelelő ár-érték alapján dönts. Ha vannak tapasztalt cégek, akik nem csak árakat küldtek, hanem egy megvalósítási tervet is és szimpatikusak, akkor nincs más hátra, válaszd a legjobb ár értéket!

Tipikus hibák a kiválasztáskor

Végezetül szeretnék még rávilágítani három gyakori hibára, amit sokszor elkövetnek a vállalkozók a marketing kiszervezésekor.

1. hiba: tehermentesítőt keresel

Az első tipikus hiba, hogy tehermentesítőt keresel, aki megoldja a marketinget VALAHOGY, csak ne neked kelljen vele foglalkozni. Ez vezet oda, hogy one man show “marketingest” bízol meg és nem jönnek az eredmények majd. Ne tehermentesítőt keress, hanem olyan partnert, aki a kitűzött céljaidat el tudja érni.

2. hiba: 1 fős ügyeskedők

Ugye az előbbi hibában már utaltam rá, hogy az egy fős ügyeskedőket jobb elkerülni, hiszen ez neked olyan lesz, mintha felvennél egy alkalmazottat úgy, hogy nem az alkalmazottad. Általában szakmailag nincsenek a toppon, túlvállalják magukat és bármikor leléphetnek. Ha komolyan gondolod a marketinget, jobb ha csapatot keresel!

3. hiba: Ígéretek és nem tények

A harmadik legfontosabb hiba, hogy ne dőlj be az ígéreteknek. A profi ügynökségek soha nem ígérnek, hanem tényeket mondanak neked. Elmondják, hogy mi a reális és nem ringatnak álomvilágba. A döntésedkor a tényeket nézd és ne hallgass az ígéretekre!

Remélem, hogy ebben a rövid cikkben segíteni tudtam, hogy elkerüld a katasztrófát és elkerüld a rossz marketing partner választást. 

Ha szeretnél tőlünk is árajánlatot kérni, akkor kattints ide és tegyél minket próbára.

Leave A Comment