Marketing naptár – Május

Szokásos bevezető

Néha te sem tudod, hogy mit posztolj Facebookra vagy Instagramra? Ott ülsz a laptopod felelett és azon agyalsz, hogy mi a francot írj a holnapi hírleveledbe? Ebben a cikksorozatban ezen fogunk segíteni. Ahhoz, hogy érétkesíteni tudd a terméked, hosszú időn keresztül fenn kell tartanod egy intenzív kapcsolatot a közönségeddel. Ehhez alapvetően ismerned kell a vásárlási útvonalad és azt, hogy az ügyfeleid átlagosan mennyi idő alatt hozzák meg a vásárlási döntést.

Van olyan ügyfelem, akinél ez az idő átlagosan három hónap. Vagyis három hónapig minden nap ott kell lennie az érdeklődők telefonjában, a laptopjában, a wc-ben, a hálóban vagy épp a munkahelyén is.

Ezt apropók nélkül nehéz lenne kivitelezni. Az apropók arra kellenek, hogy legyen valami, ami miatt mindig tudunk valamiről beszélni a potenciális vásárlókkal.

Ezzel az új sorozattal segítek nektek abban, hogy folyamatosan meglegyenek az apropóitok a következő hírlevélhez, közösségi média poszthoz vagy kampányhoz.

Ezt az egészet azért találtam ki, hogy átformáljam kicsit a látásmódot, hogy bármiből képes legyél apropót varázsolni arra, hogy kommunikálni tudj a követőiddel.

Az apropók célja

Ahhoz, hogy kommunikálni tudj a követőiddel, kell egy apropó. Az infuencereknek elég elmenni egy étterembe, de neked ennél többre van szükséged. Olyan apropókra, amiket fel tudsz használni egy kampányhoz, hogy több vásárlód legyen, vagy arra, hogy sztorizni tudj, és kicsit közelebb hozd magadhoz a követőidet.

A kommunikációdban az apropó és az indoklás a lényeg. Az apropó az, ami miatt rád figyelek, és az indoklás az, ami miatt megteszem, amit akarsz. Ezután jön csak az üzleti célod, ami lehet feliratkozó szerzés, értékesítés, kuponozás vagy csak egy jó sztori. Bármi is legyen a célod, mostantól segítek neked apropót találni hozzá. Nézzük az májusi apropók közül a legjobb 17-et.

 

 

Májusi marketingelhető napok

Hopáá nagyon megy ez az év is, már május következik és bizony a május egy nagyon jól marketingezhető hónap, nézzük is mi lesz a havi termés.

Május 1. – Munka ünnepe

Május 1. azaz a munka ünnepe egészen a brit ipari forradalomig nyúlik vissza, ahol ugyanis a munkásréteg megelégelte a napi 10-16 órányi munkaidőt és követelték ennek a lecsökkentését 8 órára. 

A mozgalom indulásakor, 1816-ban, nem érték el a céljaikat, azonban nagyban inspirálta ausztráliai Melbourne városában a munkásokat, így azok 1856-ban tüntettek és követelték a kontinensükön a munkaórák megszabását 8 órában.

Ezúttal sikerrel jártak a törekvések és ennek köszönhetően jött az ihlete a ma is ismert majálisoknak, melyen a munkások által elért gazdasági és szociális vívmányokról emlékezünk meg.

Május elsején a munka ünnepén mindenki a szórakozásra és a kikapcsolódásra gondol, de mi van akkor, ha nem lehet sehova menni, vagy a programot kell a nappaliba vagy az udvarba hozni? 

Szuper lehetőség azoknak a webshopoknak, akik kreatív vagy éppen szórakoztató terméket értékesítenek, legyen szó társasjátékról, kártyáról, rollerről, ugrálóvárról, alkoholról vagy éppen felnőtt társasról. Vagy akár a rendelhető ételkosarakról, amit összekészítve megkap a vásároló és mehet vele piknikezni parkba, udvarra, át az ismerősökhöz. 

Ezen alkalomból egy 1 héttel korábban elindított kampánnyal lehet indítani, ahol garantált az ünnepnap előtti szállítás és rendeléshez adható “Majális” kupon, ami 10% kedvezményre jogosítja fel a vásárlókat. 

Május 2. – Anyák napja

Nem túlzás azt állítani, hogy az anyák napja mindig is létezett, bár korszakonként és nemzetenként eltért az időpontja, mégis az anyák valamilyen formában meg voltak ünnepelve az év valamelyik napján. 

Már az ókori görögöknél is Rheának, az istenek anyjának és ezáltal minden anyának tisztelegtek. Az 1600 évektől tartjuk, mint keresztény ünnepnap számon, azonban az USA-ban csak igazi ünneppé 1914-ben, Anna Marie Jarvis javaslatára vált, aki így tisztelgett elhunyt édesanyja előtt.  

A hiedelmekkel ellentétben nem ugyanazon a napon tartja mindenki a világban, országonként ezek eltérhetnek egymástól.

Erre a napra már legalább 2 héttel előbb kezdj el kampányolni! Anyák napja alkalmából nem csak az édesanyákat, de a nagymamákat vagy azokat a nőket lehet meglepni, akik az életünkben meghatározóak és akik számára sokat köszönhetünk. 

Május 4. – Tűzoltók napja

Eredete Szent Flóriánhoz köthető, aki a tűzoltók védőszentje és aki ezen a napon hunyt el 304-ben, így tiszteletére 1991 óta hivatalosan ez a nap lett a tűzoltók napja Magyarországon. Idén lesz 30 éve, hogy a tűzoltóké ez a nap.

Mindenki, aki tűzoltóként tudja magát igazolni (sisakról fénykép, vagy az állomásról kép, ahol dolgozik) kap x% kedvezményt, ingyenes szállítást vagy bármit. A lényeg az, hogy ismerd el a munkájukat, és jutalmazd meg őket. 

Hiszen ha ég a házad, akkor ők fognak jönni segíteni és megmenteni, szerintem ez lenne a minimum, hogy legalább ennyivel megháláljuk ezt nekik.

Május 6. – A magyar sport napja

1875-ben rendezték meg a kontinensen az első szabadtéri sportversenyt a Magyar Athletikai Club által Budapesten. Így 2000-ben vált ünnepnapunká tisztelegve e nemes esemény előtt.

Azoknak a webáruházaknak, akik sporteszközt vagy sportoláshoz szükséges kiegészítőket vagy táplálékkiegészítőket árusítanak, célszerű erre a napra kampányt csinálni. Csinálhatsz egyszerű akciót, kupon kampányt, de akár kihívásokat, óránkénti nyereményjátékot stb…

Az a lényeg, hogy használd ki ezt a napot, kommunikálj és szerezz új vásárlókat.

Május 10. – Mentősök napja

1991 óta a mentősök napja május 10-e, ahol mint nemzet tisztelgünk a folyamatos és lankadhatatlan munkájuk előtt. Idén 30 éve a mentősöké ez a nap.

Szerintem ugyanaz vonatkozik rájuk is mint a tűzoltókra, és csinálhatsz egy ugyan olyan kampányt, csak most a mentősöknek. Ők is megérdemlik, főleg a pandémia óta…

Május 11. – Miskolc napja

1909-ben I. Ferenc József ezen a napon adományozott koronás címert Miskolcnak, mely a törvényhatósági jogot is rejtette magabán. Ezt a címert a szocialuzmus idejére le kellett cserélni, de 1990-től ismét az ajándékba kapott koronás címer Miskolc címere.

Minden város napon sales kampányt indíthatsz, ingyenes szállítással, vagy egyéb kedvezménnyel csak az adott városban élőknek vagy az oda rendelőknek. 

Ezt jelezd a webáruházadban egy popuppal. De akár egy mini kampányt is felhúzhatsz rá. Facebookon hirdess rá Miskolcra és hirdesd, hogy éljen Miskolc és ma ingyenes szállítást kapsz webáruházunkban! Valamint ezt még hírlevélben is érdemes lehet kiküldeni.

Május 12. – Ápolók napja

1820-ban ezen a napon született Florence Nighttingale, a betegápoló-képzés kiemelkedő alakja, aki az 1853-56-os krími háborúban végzett munkájával szerzett elismerést, majd ezt követően 1860-ban megnyitotta a róla elnevezett nővérképzőjét.

Florence az elvégzett alázatos munkájáért 1907-ben VII. Edward király Becsületrenddel tüntette ki, így lett ő az első nő a brit birodalomban, aki megkapta ezt a kitüntetést.

Szerintem ugyanaz vonatkozik rájuk is mint a tűzoltókra és a mentősökre. Csinálhatsz egy ugyan olyan kampányt, csak most az ápolóknak. Ők is megérdemlik, főleg a pandémia óta…

Május 15. – Az állat- és növényszeretet napja Magyarországon

A Fővárosi Állat- és Növénykert kezdeményezésére indult neves nap Magyarországon 1994-ben. A kezdeményezés célja, hogy a gyerekek olyan környezetben és olyan módon nőjenek fel, ahol megtanulják az állatok és a növények szeretetét és ezáltal egy környezettudatosabb és gondoskodó felnőtté váljanak majd.

Ez egy nagyon fontos kezdeményezés, és ha a webáruházad valamilyen formában kapcsolódik a témához, érdemes szentelni neki legalább egy posztot, vagy hírlevelet.

Május 18. – Az internet világnapja

1990-es években megjelenő, globális számítógépes hálózat az internet, melyet ezen a napon ünnepelünk világszinten. És mivel  e-kereskedők vagyunk, szinte kötelező csinálni rá egy kampányt.

Tudtad? Ma van az internet világnapja! Ünnepeljük meg, hogy tudsz tőlünk rendelni online is, ezért… kupont, kedvezményt, ingyenes szállítást, ajándék pontokat kapsz, ha ma éjfélig leadod a rendelést…

Május 21. – Szeged napja

1719-ben III. Károly ezen a napon nyilvánította Szegedet szabad királyi várossá, így sokkal több jogot és ezzel együtt lehetőséget is kapott. Ilyen volt például a vásártartás és az árumegállító jog is. A szabad királyi városi cím kiváltságossá tette ezzel Szegedet.

Ugye minden város napon sales kampányt indíthatsz, ingyenes szállítással, vagy egyéb kedvezménnyel csak az adott városban élőknek vagy az oda rendelőknek. 

Ezt jelezd a webáruházadban egy popuppal. De akár egy mini kampányt is felhúzhatsz rá. Facebookon hirdess rá Szegedre és hirdesd, hogy éljen Szeged szabad királyi várossá nyilvánításának x. évfordulója! Ma ingyenes szállítást kapsz webáruházunkban! Valamint ezt még hírlevélben is érdemes lehet kiküldeni.

Május 21. – Tea világnapja

2020 óta ezt a napot tartják nyilván a tea világnapjaként. A második leggyakrabban fogyasztott ital a világon a tea, így minden nemzetnek a saját kultúrája szerint kötődik hozzá kelettől egészen nyugatig. Így a víz világnapja után 2020. május 21-én ünnepeltük először a tea világnapját.

És mivel ennyire sokan fogyasztják, ezért megosztó is. Vannak a kávésok, vannak a teások, meg a többiek… Nem sales kampánynak, hanem csak poszt ötletnek lehet jó ez a nap. Tegyél ki egy posztot, hogy te melyik vagy? Kávés vagy Teás? Hogy miért kérdem ezt?… és akkor leírod, hogy ma van a tea világnapja stb…

Jó kis elérést generálhat neked a poszt.

Május 22. – A magyar természet napja

2014 év végén aláírásgyűjtéssel emelték ezt a napot a magyar természet napjává több természetvédelmi civil szervezet, mely arra hivatott, hogy felhívja a figyelmet a hazai természeti értékeink és erőforrásaink fontosságára.

Ha a webáruházadban olyan termékeket árulsz, ami a természetjáráshoz, a sportokhoz, vagy az ökotudatos élethez kapcsolható, vagy ha fontosnak érzed ezt a napot, akkor mindenképpen érdemes kommunikálni erről. Nem sales kampányt csinálni, csak posztolni, hírlevelet küldeni. Bevonni a célcsoportot, kérdezni tőlük stb…

Május 22 – Európai elhízás elleni nap

A neves nap létrehozásának az volt a célja, hogy felhívják a figyelmet az elhízás esztétika mivoltján túl az egészségkárosító hatására is. Ez a nap számodra akkor jó, ha egészséges termékekkel, egészségmegőrzéssel, sporttal foglalkozol.

Sőt nem csak ezt a napot használhatod, hanem az előtte és az utána lévő napokat is. CSinálj rá egy több napos kampányt, mutasd meg az embereknek a félelmetes statisztikákat és azt, hogy mennyire rossz helyen állunk európában. Készíts egy PAS kampányt. 

Problem: Vesd fel a problémát, az európai elhízás elleni nap legyen az apropód
Agitate: Aztán beszél a probléma következményeiről, mi lesz, ha így halad a társadalmunk, mi lesz, ha nem változtat az aki elhízott stb…

Solve: Végül pedig mutasd meg neki a moldást, a termékedet…

Május 25. – Törülközőnap

Galaxis útikalauz stopposoknak írójának, Douglas Adams angol író emlékére jött létre, mivel a könyvben azt olvashatjuk a törölközőről, hogy ez a leghasznosabb dolog, amit egy csillagközi stoppos magával vihet. Így ezen a napon a rajongók egy törölközőt visznek magukkal mindenhova.

Az egyik kedvenc filmem és azt gondoltam, hogy ha egy kicsit “kockák” a vásárlóid, akkor simán csinálhatsz egy kampányt erre. Főleg akkor, ha esetleg törcsiket is árulsz. De ha nem, akkor sincs semmi baj, hiszen a film rengeteg lehetősége kínál, amit kihasználhatsz.

Nézd meg a filmet, és írd fel a legjobb ötleteket, amik közben eszedbe jutnak és csinálj meg belőlük párat! Hidd el, ha a közönséged szereti a filmet, akkor ez be fog találni nekik!

Május 26. – A kihívás napja

1982-ben indult Kanadából két város versengéséből, ahol azt akarták eldönteni, ki a sportosabb. Annyira népszerű lett Európában is, hogy minden évben megrendezik szinte minden országban és városban.

És ez egy kiváló alkalom arra, hogy te is csinálj valamit, amivel felpezsdíted a követőid és a kommunikációd. Akár a céget nevezheted is a kihívás napjára, amit dokumentálhattok. Részletek » https://kihivasnapja.hu/

Vagy kitalálhattok saját kihívást akár a vásárlóitoknak, akár a cégen belül egymásnak. A lényeg az, hogy engedd szabadjára a kreativitásod.

Május utolsó vasárnapja – május 30. – Gyereknap

A gyermekek és a gyermekjólét napját világszerte tartják, bár más-más időpontokban. Magyarországon először az 1900-as évek elején tartottak gyermeknapot, a ma ismert időpontját 1953 után nyerte el. Az ünnep a világ gyermekei közötti megértést, testvériséget és a gyermekek jólétéért folytatott küzdelmet helyezi előtérbe ezen a napon.

A gyereknap iszonyatosan nagy biznisz évről évre. Nagyon könnyen lehet targetálni ezt a célcsoportot és egy jó ajánlattal könnyedén megfoghatók a szülők. Láttam már sok jó és sok rossz példát is a megvalósításra. 

Tavaly láttam egy kampányt, amiben egy társasjátékokat értékesítő webshop összeállt egy bor márkával és gyereknapi csomagokat kínáltak a gyerekek és a felnőttek szórakoztatására.

Egyébként gyereknapon nem csak a gyerekesek lehetnek célpontok. Mi idén egy nagyvállalati IT eszközöket értékesítő ügyfelünknek is csinálunk gyereknapot. 

Legyél kreatív, nézd meg, hogy mire vágyhatna a célcsoport és add meg nekik ötletes, vicces tálalásban.

Május utolsó keddje – május 25. – Nemzetközi tejnap

1957 óta minden évben május utolsó keddjén tartják meg a tej napját, amit a Nemzeti Tejszövetség azért hozott létre, hogy népszerűsítse a korszerű tej és tejtermékeket és az egészséges életmódot.

Most lehet, hogy hülyének nézel, de én ebben is látok lehetőséget! Rengetegen szeretik a tejet, konkrétan vannak tejfüggők… Ha ezzel te is tudsz azonosulni, akkor itt az alkalom, mutasd meg, hogy te is tejfüggő vagy és mondd azt, hogy aki ugyanígy érez, az kap tőled valamit, ha a rendelése mellé beírja, hogy i Love tej… 

Vagy ha pont ellenkezőleg, te tej ellenes vagy, akkor ebből összerakhatsz magadnak egy kampányt. Vállald fel, menj szembe az árral, mindegy csak csinálj valami érdekeset, valami izgalmasat a piacodon könyörgök.

Ha szeretnél ütős kampányokat építeni rájuk, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot és dolgozzunk együtt a webáruházad sikerén!

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment