Marketing naptár – Június

Szokásos bevezető

Néha te sem tudod, hogy mit posztolj Facebookra vagy Instagramra? Ott ülsz a laptopod felelett és azon agyalsz, hogy mi a francot írj a holnapi hírleveledbe? Ebben a cikksorozatban ezen fogunk segíteni. Ahhoz, hogy érétkesíteni tudd a terméked, hosszú időn keresztül fenn kell tartanod egy intenzív kapcsolatot a közönségeddel. Ehhez alapvetően ismerned kell a vásárlási útvonalad és azt, hogy az ügyfeleid átlagosan mennyi idő alatt hozzák meg a vásárlási döntést.

Van olyan ügyfelem, akinél ez az idő átlagosan három hónap. Vagyis három hónapig minden nap ott kell lennie az érdeklődők telefonjában, a laptopjában, a wc-ben, a hálóban vagy épp a munkahelyén is.

Ezt apropók nélkül nehéz lenne kivitelezni. Az apropók arra kellenek, hogy legyen valami, ami miatt mindig tudunk valamiről beszélni a potenciális vásárlókkal.

Ezzel az új sorozattal segítek nektek abban, hogy folyamatosan meglegyenek az apropóitok a következő hírlevélhez, közösségi média poszthoz vagy kampányhoz.

Ezt az egészet azért találtam ki, hogy átformáljam kicsit a látásmódot, hogy bármiből képes legyél apropót varázsolni arra, hogy kommunikálni tudj a követőiddel.

Az apropók célja

Ahhoz, hogy kommunikálni tudj a követőiddel, kell egy apropó. Az infuencereknek elég elmenni egy étterembe, de neked ennél többre van szükséged. Olyan apropókra, amiket fel tudsz használni egy kampányhoz, hogy több vásárlód legyen, vagy arra, hogy sztorizni tudj, és kicsit közelebb hozd magadhoz a követőidet.

A kommunikációdban az apropó és az indoklás a lényeg. Az apropó az, ami miatt rád figyelek, és az indoklás az, ami miatt megteszem, amit akarsz. Ezután jön csak az üzleti célod, ami lehet feliratkozó szerzés, értékesítés, kuponozás vagy csak egy jó sztori. Bármi is legyen a célod, mostantól segítek neked apropót találni hozzá. Nézzük az májusi apropók közül a legjobb 17-et.

 

Júniusi marketingelhető napok

Már Júniusnál tartunk, ami egy kicsit szegényesebb hónap mint a többi, de nézzük is mi lesz a havi termés.

JÚNIUS 5 – Környezetvédelmi világnap

1972. június 5-e óta minden évben megtartják a környezetvédelmi világnapot az ENSZ javaslatára, aminek a célja felhívni a figyelmet a környezetszennyezésre és annak következményeire. A nap fő célja a közös cselekvésre sarkalláson túl az összefogás erősítése és a fenntarthatóság népszerűsítése is.

Valljuk be, hogy a kereskedelem és a webáruházak extra mennyiségű szemetet termelnek. Így ez egy nagyon jó esemény arra, hogy megmutasd, mennyi mindent tesztek Ti a cégnél a környezet megóvásáért, hogyan gyűjtitek, szelektáljátok a szemetet, milyen környezetvédő csomagolást használtok stb…

Ha pedig nem használtok ilyeneket, akkor itt az ideje ezen elgondolkozni, hiszen ez nem csak a földnek lenne jó, hanem a pénztárcátoknak is. Hiszen a környezetvédelem egy jó pont lehet, amiért téged fognak választani a potenciális vevők.

Június 8 – Óceánok világnapja

1992-ben az ENSZ a Rio de Janerio-i csúcsértekezleten határozta meg június 8-at az óceánok napjának. A Föld felszínének 70%-át víz borítja és az ebben rejlő növényvilág biztosítja az oxigénünk 50%-át.

Így bár messze van tőlünk az óceán, mégis szorosan kapcsolódik hozzánk! Ezért vizeink megóvása érdekében kiemelten figyeljünk a környezetszennyezésre és a vízgazdálkodásra is.

Ez a nap összefügg az előző nappal, szerintem ugyan úgy meg lehet említeni és erről is lehet beszélni egy kicsit.

JÚNIUS 11. –  A futball EB kezdete

2021-es foci EB ezen a napon kezdődik és egészen július 11-ig tart, ahol 24 csapat méri össze tudását. 

Ha nagy foci fan vagy, vagy az egész csapat az, akkor tök jó kampányokat lehet felhúzni a Foci EB-re. Mi annó a Foci VB-re is rengeteg kampányt építettünk fel és azok is jól sikerültek.Ez egy hatalmas hype vonat lesz, érdemes felszállni rá!

JÚNIUS 13. – A magyar feltalálók napja

2009 óta ünnepeljük a magyar feltalálókat június 13-án, ezzel emléket emelve Szent-Györgyi Albert biokémikusnak, aki 1941-ben ezen a napon jelentette be C-vitaminját.

Mindenképpen érdemes róla beszélni, keresd meg, hogy a Te iparágadban milyen feltalálók vannak, akikről érdemes lenne kommunikálni. Mutasd be őket a követőidnek, vásárlóidnak.

Ez a nap egy jó blog, hírlevél és poszt alapanyag lehet!

JÚNIUS 14. – Véradók világnapja

2004 óta június 14-e a véradók világnapjaként van nyilvántartva köszönhetően a WHO-nak és a Nemzetközi Vöröskeresztnek. A nap kiemelten fontos, mivel ezen a napon hálát adnak a véradóknak és buzdítják az embereket a véradásra, hiszen ezzel emberek életét lehet megmenteni.

Erre már sok cég lecsapott, sokan jól használják, sokan nem. Szerintem nagy lehetőségek vannak ebben a napban! Régebben csináltunk erre a napra egy kampányt, amiben az volt a lényeg, ha az adott héten megfelelő mennyiségű rendelés érkezik be, akkor a teljes cég elmegy vért adni.

Természetesen összejött a megrendelés érték, és mindenki ment vért adni, amit végig dokumentáltunk is. Valamint egy összeggel támogattuk is az OVSZ munkáját. 

A lényeg az, hogy szervezetek egy kampányt, ami kapcsolódik a véradáshoz és aztán menjetek el vért adni és ezt dokumentáljátok.

Június közepe – Vakáció

Az iskolások nagy örömére véget ér a tanév és megkezdődik a nyári szünet. Ez jó lehet azoknak, akik gyerekek számára szabadidős termékeket értékesítenek. Így a szünet kezdetére időzítenék egy kampányt, hiszen a nagy szabadság érzés rátesz egy lapáttal és a szülőknek le kell valahogy foglalni a gyerekeket.

JÚNIUS 20. – Apák napja

Az anyák napja párjaként tartott apák napját a 20. század elején kezdték el ünnepelni. Pszichológiailag alátámasztott, hogy az apák szerepe is kiemelten fontos a gyerekek fejlődésében, így ezen a napon minden apát, nagyapát és férfit ünnepelnek.

Májusban anyák napja, Júniusban apák napja. Ez egy könnyen marketingezhető esemény, hiszen a célcsoportot nagyon jól be lehet targetálni Facebookon, és az anyáknapi kampányban vásárlókat pedig újra el lehet érni marketinggel és hírlevelekkel.

Ha ezt kihagyod, bánni fogod!

JÚNIUS 21. – A zene ünnepe

1982 óta a francia Maurice Fleuret zenetudós és Jack Lang francia oktatásügyi miniszter kezdeményezésének nyomán ezen a napon ünnepeljük a zenét.

Ez a nap nagyon jó lehetőséget kínál arra, hogy ne csak a “cuccodat” kommunikáld, vagy épp a szokásos marketinget csináld, hanem egy kis érdekességet mutass meg a cégről.

A videóban ehhez a naphoz több hasznos tippet is adok, nézd meg őket!

Június 22 – A Nap napja

1994 óta rendezik meg a Nap napját, amivel fel szeretnék hívni a figyelmet a megújuló energiaforrásokra, azon belül elsősorban a napenergia hasznosítására.

Ha valamilyen módon összeköthető a webáruházaddal, akkor érdemes rá kampányt építeni!

Június – Múzeumok éjszakája

1999-ben indult, azonban 2003-tól rendezik meg évről évre a Múzeumok éjszakáját. Célja, hogy népszerűsítse a múzeumokat és a kultúrális fejlődést. Egyik különlegessége, hogy 1 belépőjegy megvásárlásával minden résztvevő múzeumba be lehet menni.

Ha szereted a múzeumokat, akkor érdemes lehet elmenni és megosztani az élményt a követőiddel, hogy ne csak a szokásos marketinget toljad. Menj el, csinálj képeket és írj egy élménybeszámoló posztot.

Június 26 – Közalkalmazottak napja

ENSZ kezdeményezésére ünnepeljük a közalkalmazottakat, akiknek a munkáját így szeretnék megköszönni, és azt, hogy a közjót szolgálják.

Minden ilyen nap azért jó, mert ha te felhívod rájuk a figyelmet, megköszönöd a munkájukat és valamilyen extra ajándékot, vagy kedvezményt adsz, akkor azzal örökre megszerettetted magad az adott csoporttal.

Jelen esetben a közalkalmazottakkal. Őket is könnyű betargettálni Facebookon és hiba kihagyni ezt a lehetőséget. 

Ezek voltak a Júniusi marketingelhető, egy kis apropóval rendelkező napok. Sajnos nem sok használható van ebben a hónapban, de van pár, amit kár lenne kihagyni! 

Ha szeretnél ütős kampányokat építeni rájuk, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot és dolgozzunk együtt a webáruházad sikerén!

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment