Webshop indítás? Erre a 4+1 dologra van szükséged

Webshop indítás? Erre a 4+1 dologra van szükséged

Webshop indítás bevezető

Webshop indításban vagy? Ha most akarsz webshopot indítani, akkor brutál jó időben vagy! 2020-ban az E-kereskedelem elérte az 1000 milliárdos álomhatárt, ami a teljes kiskereskedelem 7%-a.

Ha ilyen ütemben növekedik tovább a webáruházak forgalma, akkor az elemzők szerint 2024-re elérhetjük az 1700 milliárdos forgalmat. Ami még mindig csak 10-12%-a lesz a kiskereskedelemnek.

Tehát az a bizonyos nagy bumm, az még nem jött el, vagyis talán pont benne vagyunk vagy még mindig tart a robbanás.

Viszont nap mint nap megkérdezik tőlem, hogy Geri, mire van szükségem ahhoz, hogy legyen egy sikeres webshopom? Ebben a cikkben ezt a 4+1 dolgot fogom megmutatni és a végén leírom, azt a két dolgot, amivel segíteni tudok ennek a 4+1 dolognak a megvalósításában.

 

 

1. Piacképes termékekre

A leges legfontosabb, hogy olyan termékekkel indítsd el a webáruházad, amik piacképesek. Amikre van piaci igény és amiket simán hatalmas marketing teljesítmény nélkül is el tudsz adni.

Ha ilyen termékekkel indulsz el, akkor nagy esélyed van a sikerre, ha nincs piaci igény a termékekre, vagy nincs online piaci igény rájuk, akkor egy iszonyat nagy szenvedés lesz a webáruház beindítása.

Milyen termékekre van szükséged? Van piaci igény a termékeidre? A termékeidnek magas a profit tartalma? Van a termékekre fizetőképes célcsoport? FB és Google Ads kompatibilis? Stb…

A lényeg az, hogy adatvezérelt módon meg kell bizonyosodnod arról, hogy a terméked piacképes. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor gyere el a konzultációra és ezt is megnézzük!

2. Egy király marketing tervre

Ha megvannak a piacképes termékek, akkor ki kell találni, hogy hogyan adjuk majd el őket. Mi lesz az ajánlatod? Miben más a te terméked és te, mint a konkurencia? Hogyan, milyen platformon, milyen eszközökkel fogjuk meghirdetni?

Mi lesz a pozicionálásod, milyen lesz a design, a márkád megjelenítése stb…  Ez nagyon fontos, mert ha indítasz egy 532. mikrofon webáruházat, akkor az nem fog menni jó marketing nélkül, hiába piacképes a termék…

Tehát Piacképes termék + Király marketing terv

3. Egy jól konvertáló webáruházra

Ha megvannak a termékek, össze van rakva a marketing terv, akkor kell egy jól konvertáló webáruház. Mi az a jól konvertáló? A konverziós arány azt mutatja meg, hogy 100 látogatóból a webáruházad mennyi vásárlót tud konvertálni.

Az induló webshopoknál ez az arány 1% körül, vagy alatta szokott lenni, tehát 1000 látogatóból lesz max 10 vásárlód. És ez ezért fontos lépés, mert nem mindegy, hogy a webshopod 1000 látogatóból 5 vagy 30 vásárlót konvertál.

És ez bizony itt dől el! Előre át kellene gondolnod, hogy milyen menüpontok lesznek, hogyan épül majd fel a link struktúra és hogyan tudod a leginkább vásárló baráttá tenni a kategória felépítésedet. Stb…

Jól haladunk! Meg van a Piacképes termék + Király marketing terv + Egy jól konvertáló webáruház így már ott vagy a siker kapujában! De mire van még szükséged?

4. Egy ütős piacbevezető kampányra

Minden webshop életében kritikus időszak az első 10-30-50-80-100 vevő megszerzése.  Hát csinálj egy piacbevezető kampányt, amiben a nyitás körüli újdonságot felhasználva egy jó ajánlattal megszerezheted az első vásárlóidat.

Jó piacbevezető stratégiával, tervezéssel és ügyes kivitelezéssel hetek alatt el lehet érni az első mérföldköveket. Onnantól pedig már el is lehet kezdeni skálázni a webáruházadat.

Tehát akkor mire is van szükséged ahhoz, hogy elindíts egy sikeres webáruházat? Piacképes termék + Király marketing terv + Egy jól konvertáló webáruház + Egy ütős piacbevezető kampányra.

És máris ott ülsz majd a székedben és nézed, hogy basszus ez működik, jönnek a vásárlók… De ezt ugye fel kéne építeni és nem csak úgy valahogy, hanem jól kéne felépíteni, hogy a végén tényleg jöjjenek az eredmények. Ezért szükséged van még egy dologra is.

4+1. Egy jó mentorra

Miért van szükséged mentorra? Egy jó mentorra akkor van szükséged, ha még nem indítottál webáruházat és nem vagy marketinges. Hiszen honnan tudod majd, hogy a termékeid piacképesek, vagy hogy melyik számodra a legjobb webshop motor, vagy hogy milyen logisztikai és fizetési partnert válassz?

Vagy hogyan kell összeraknod a marketing stratégiád, hogyan tervezd meg a webshopod? Persze rengeteg tananyag érhető el ezekben a témákban, de ezek általános tudást adnak csak.

Így keress magadnak egy webáruház indítás mentort, aki szimpatikus és látod rajta, hogy megvan a kellő tapasztalata ahhoz, hogy segíthessen az indulásban. Mert ő fog tudni neked személyre szabott konkrét tanácsokat adni!

Hogyan tudok segíteni?

Két dologgal tudom segíteni a webáruházad elindulását: Ingyenes online webinár, tanácsadás!

1. Ingyenes webáruház indítás online Webinár

Csináltam egy ingyenes online webinárt, ami a Hogyan indíts nyereséges webáruházat nevet kapta. Ebben az ingyenes előadásban megpróbálom megválaszolni a leggyakoribb webáruház indítással kapcsolatos kérdéseket.

2. Webáruház indítás Tanácsadás

Ha pedig személyre szabott segítség kellene és szeretnél gyorsabban, magabiztosan haladni a megvalósítással, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Köszönöm, hogy itt voltál és végig olvastad a cikket, remélem tetszett, ha észrevételed, kérdésed van, írd meg kommentben! Sok sikert a webshopodhoz! Magas konverziót!

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment