Webáruház indítás 10 buktatója

Webáruház indítás 10 buktatója

Amikor nekiálltam megírni a Webáruház indítás 10 buktatóját, tudtam, hogy könnyű dolgom lesz, hiszen ezek ismétlődő buktatók. Szinte minden beszélgetésen, tanácsadáson, mentor programban előjönnek ezek.

Már csak az a kérdés, hogy ha ezeket végigolvasod, akkor felismered-e magadon ezeknek a buktatóknak a jeleit és próbálsz-e rajta tudatosan javítani, vagy tudatosan elkerülni… Majd kiderül, úgyhogy vágjunk is bele!

Nem szeretsz olvasni? Akkor hallgasd vagy nézd meg!

Szakmai buktatók

Először is nézzük meg, mik azok a “szakmai buktatók”, amikkel könnyen be lehet buktatni a webshopodat. Ez az 5 pont, természetesen nem az összes, de ha ezeket elkerülöd, már jó esélyed van a sikeres indulásra.

1. Rossz terméket választasz

A jó termék választás fontosságát szinte minden cikkemben, videómban és webináron elmondom. Mert ez egy szomorú dolog… azaz látni a tanácsadásokon, hogy emberek hónapok óta szenvednek és nem hoz bevételt a webáruházuk. És mindent jól csináltak, tök jó a webshop, tök jó a marketing, minden a helyén van, de nem jönnek az eredmények.

És amikor kiderül, hogy azért nem jönnek a megrendelések, mert nem piacképes a termék, akkor az egy szomorú pillanat, mert több hónapnyi munka és egy csomó csomó pénzt buktak el…

Ezért fontos, hogy olyan termékekbe fektesd a pénzed és az időd, amik jó termékek és amikre van piacképes kereslet!

2. Rossz webshop motort választasz

A második buktató, hogy az emberek úgy választanak webáruház motort, hogy nem is tudják, mire van szükségük rövid, közép és hosszú távon. Általában én ezt a négy bakit szoktam látni:

    1. Full gagyi rendszert választanak, mert olcsó…
    2. Egyedi fejlesztést választanak, mert kell…
    3. Túl szűk rendszert választanak, mert az elég…
    4. Pont megfelelő rendszert választanak…

Tehát gagyi noname bérelhető webshopot nem választunk, mert 1-2 hónap múlva váltanod kell majd és akkor fogod majd a fejed, hogy ezt hogy benézted. Ez az alap!

Egyedi fejlesztés akkor kell, ha komoly tőkéd van (több 10 milliós nagyságrend) és olyan igényeid, amit csak egyedi fejlesztéssel lehet összerakni.

És persze az sem jó, ha az igényeidnél jóval kevesebbet tudó rendszert választasz, hiszen akkor újra meg újra fejleszteni kell majd.

A legjobb megoldás, ha meg tervezed, hogy mire van szükséged most a következő 6 hónapban, közép távon a következő 1,5 évben és hosszú távon a következő 2-3 évben.

És ezekhez az igényekhez megfelelően választasz bérelhető rendszert vagy kérsz ajánlatot egyedi fejlesztésre.

3. Felaprózod a marketinged

A webuáruházad indításánál nagyon fontos, hogy az erőforrásaid összpontosítsd! A webshop indításnál sokan megalománok lesznek és túl sok marketing csatornán akarnak ott lenni, ami ahhoz vezet, hogy mindegyiken túl keveset költenek, ezért nem érnek el semmilyen eredményt.

Hiszen az algoritmusok hozzák a pénzt, az algoritmus meg akkor működik jól, ha sok adat áll rendelkezésére. Sok költés, sok látogató = sok adat és eredmények. Kevés költés, kevés látogató, kevés adat és nem jönnek az eredmények. Ilyen egyszerű ez.

Ezért az indulásnál összpontosíts 1 db marketing csatornára!

4. Nem lépésről lépésre haladsz

A webshopod elindítása egy furcsa játék lesz! Hiszen ezernyi apró vagy nagyobb feladatot kellene elvégezned úgy, hogy nem is tudod mik ezek a feladatok. Az egyik nagy buktató az lehet, hogy nem lépésről lépésre haladsz ezeknek a feladatoknak a megcsinálásán, hanem össze vissza, ahogy beléjük ütközöl.

Miért olyan nagy baj ez? Mert ha jönnek a látogatók, de nincs ÁSZF-ed, vagy nincsenek még meg a szállítóid, vagy nincs bankkártyás fizetés vagy nem tűnsz megbízhatónak, akkor vásárlókat fogsz veszíteni.

De ennél még nagyobb gond, hogy ebből következik az ötödik buktató is.

5. Kihagysz dolgokat

Az ötödik buktató, hogy kihagysz fontos dolgokat a webáruházadból, a kommunikációból, a marketingből. Persze most teljesen jogosan mondod, hogy hát honnan tudnád, hogy kihagysz valamit, hiszen lehet, hogy még azt sem tudod, hogy miket kellene megcsinálni…

És akkor itt körbe is értünk, hiszen erről szólt az előző buktató is. Ezért fontos, hogy konzultálj egy mentorral, akivel összerakjátok a lépéseket, amin végig kell haladnod.

Rossz gondolkodásmód

Az úgymond “szakmai buktatók” mellett persze a rossz gondolkodásmód mellett sem akarok elmenni, ezért most nézzük meg azt az öt téves gondolkodásmódot, ami csalódáshoz és egy újabb bezárt webshophoz vezet.

1. A webáruház indítás könnyű…

Sajnos tudjuk, hogy szeretünk sztereotípiákban gondolkozni, mint hogy az online munka az nem munka… Vagy, hogy a webshop indítás könnyű… Pedig az online munka is munka és a webshop indítás pedig sem könnyű, sőt…

Ezek a sztereotípiák sajnos sokszor csalódáshoz vezetnek. Amikor azt hallom, hogy hát azt hittem ez könnyebb lesz, akkor tudom, hogy ő valahol ezt olvasta, vagy valaki mondta neki, hogy a webáruház indítás könnyű…

Ha könnyű lenne, akkor mindenki képes lenne arra, hogy elindít egy webshopot. De az emberek nagy része nem jut tovább annál, hogy vágyakozik rá. De persze ez nem azt jelenti, hogy egy lehetetlen kihívással állsz szemben. Ebbe bele kell tanulni és rengeteget kell seggelni a gép előtt és csinálni…

2. Kevés munka sok pénz

A másik sztereotípia, amivel sokszor találkozok, hogy a webshopok azért jók, mert kevés munkával sok pénzt hoznak. Ez egy hülyeség! Egyrészt persze relatív, hogy kinek mi a kevés munka és a sok pénz…

Másrészt pedig először fel kell építeni a webáruházad egy komoly szintre, és talán pár év után lehet ebből kvázi kiszállni… Én nem ismerek olyan webshopost, aki keveset dolgozik és sokat keres.

Inkább olyanokat ismerek, akik sokat dolgoznak és sokat keresnek.

3. Túl sokat akarsz egyszerre

Rendszeresen visszatérő jelenség a kezdő vállalkozóknál, hogy túl sokat akarnak az elején és ezt a túl sokat egyszerre akarják. Persze ez főleg azért is van, mert nem tudják, hogy mi mennyi munkával jár.

De ha túl sokat akarsz egyszerre, akkor egyrészt felaprózod az erőforrásaid: pénz, idő, figyelem… Ez pedig ahhoz vezet, hogy szinte semmi nem halad megfelelő sebességgel.

A másik gond ezzel, hogy annyira túlterheled magad, hogy 1-2-3 hónap alatt full kiégsz. És ezt most saját tapasztalatból mondom…

Ne akarj mindent egyszerre, dolgozz és építkezz lépésekben!

4. Megtanultam, menni fog!

Sajnos a tananyagok és az ingyenes blogok, videók azt éreztetik a kezdő vállalkozókkal, hogy ha ezeket megtanulod és alkalmazod, akkor az neked is pontosan ugyanúgy fog működni.

De ez nem így van! A valóságban minden webshop, minden márka, minden piac és termék más-más reakciókat vált ki a célcsoportból. Amit megtanulsz, azt adaptálni kell a saját helyzetedre.

És amikor ezzel szembesülnek az emberek, akkor vagy elkezdenek tesztelni és megkeresni azt a megoldást, amivel működni fog a webshop, vagy feladják.

5. Feladod

Keresés, tesztelés helyett feladják, mert erről szinte senki nem beszél. Mindenki a szent grált árulja és az emberek szeretik ezeket elhinni. És vannak azok, akiknek ezek nem válnak be, csalódnak és feladják…

De mivel te most már ezt is tudod, remélem te nem fogod feladni…

Összefoglalás

Remélem most már látod, hogy milyen fő buktatói vannak egy webáruház indításának. Persze ezek mellett még egy csomó mindenen el lehet bukni…

A lényeg az, hogy legyen egy lépést sorod, amit követve felépíted a webáruházad, és amin minden nap dolgozol. Valamint ha valami nem úgy sikerül, mint ahogy azt eltervezted, akkor változtass és tesztelj! Semmiféleképpen se add fel!

Ha segítségre van szükséged, akkor kattints ide és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment