Miért MOST érdemes webshopot indítanod?

Miért MOST érdemes webshopot indítanod?

Elgondolkodtál már azon, hogy indítasz egy webshopot? Még csak messziről nézegeted a témát és nem érted, hogy mi ez a nagy felhajtás? Vannak benned kérdések, amikre eddig még nem kaptál választ?

  • Hogy egyáltalán miért olyan nagy biznisz ez?
  • Kinek érdemes és kinek nem belevágni?
  • Vagy hogy egyáltalán még érdemes-e belevágni, nem késted le ezt a trendet?

Ebben a cikkben ezekre a kérdésekre fogok választ adni. Úgyhogy először nézzük meg, hogy miért olyan nagy biznisz ez?

Miért olyan nagy biznisz ez?

A webáruház indítás egyre trendibb dologgá kezd válni, (még jó, hogy ebben a bizniszben vagyok.) De ez nem csak nekem jó, hanem azoknak is, akiknek már van webáruházuk, vagy a közeljövőben elindítanak egyet. Hogy miért?

Azért olyan jó biznisz a webáruház üzemeltetés, mert az emberek egyre jobban növekvő igényére ad egy nagyon jó választ. Szeretnek egyre kényelmesebben élni és ezért egyre több kényelmi szolgáltatást választanak. 

A webáruházas rendelés is ilyen, mert 

  • nem kell elmenni otthonról egy fizikai üzletbe….
  • ebben az üzletben nincs sorban állás, nem fájdul meg a derekad…
  • nem kell parkolóhelyet keresgélni a városban…
  • nem kell azon agyalni, hogy lesz-e készleten a termék…
  • stb…

2013-ban 217 milliárd forint volt az online kiskereskedelem forgalma, ami a teljes magyar kiskereskedelem 3,1%-át tette ki. Rá két vére, 2015-ben a 300 milliárd forintot is meghaladta a magyar online kiskereskedelem. 

2020-ban pedig elérte az online kereskedelem az 1000 milliárdos összforgalmat, ami a teljes kiskereskedelem 7%-a körül van. Az elemzők 2024-re már több mint 1700 milliárdos forgalmat prognosztizálnak.

Elképesztően dinamikusan nő ez a szektor, ez most olyan, mintha egy felfújható medencében feküdnél úgy, hogy folyamatosan emelkedik a vízszint. És ez csak visz téged magával felfelé.  

Kinek érdemes és kinek nem érdemes belevágni?

Amikor valaki megkérdezi tőlem ezt, akkor azt szoktam válaszolni, hogy alapvetően nekem kétféle ügyfelem van. 

1. Kereskedők

Vannak a kereskedő vállalkozó, cégvezető ügyfeleim, akiknek már van meglévő és működő fizikai boltjuk, de szeretnének online terjeszkedni és ezt tudatosan akarják megtenni. Nekik mindenképpen érdemes is belevágni egy webáruház indításba.

2. Kezdő vállalkozók

A másik ügyféltípusom pedig az az új vállalkozó, aki általában váltani szeretne és vagy munka, vagy pici gyermek mellett szeretne felépíteni egy online vállalkozást és ezért szeretne webáruházat nyitni. Nekik is mindenképpen érdemes belevágni egy webáruház indításba.

Most pedig nézzük meg, hogy ennek a két teljesen különböző vállalkozónak külön-külön miért érdemes belekezdeni a webshop indítása. Kezdjük a már működő cégekkel.

Már működő cég terjeszkedik online

Ha már van egy működő kereskedő céged és van fizikai boltotok, akkor minden készen áll egy webáruház indításához. Azt, hogy mit kellene csinálni, hogyan érdemes belevágni, arról itt tudsz megnézni egy egy órás online előadást. Most nézzük, hogy miér érdemes belevágnotok.

Egy új független bevételi láb

A webáruházadban jellemzően mások is fognak vásárolni, nem csak azok, akik már most is hozzád járnak. Miért jó ez? Mert így sokkal több embernek tudsz értékesíteni, nem csak a szűk földrajzi célcsoportodnak.

Több olyan ügyfelem is van, akik a webáruházuk indulása utána első negyed évben megduplázták a forgalmukat. Vagyis a webáruház ugyan annyit hozott, mint a fizikai bolt. Persze, ehhez nagyon profi tervezés és kivitelezés kell, de sok ilyen példa van!

Alacsonyak a belépési költségek

Még soha nem volt olyan könnyű webáruházat indítani, mint most. Amikor én kezdtem, akkor vagy programozónak kellett lenned, vagy több millióval a zsebedben kellett nekivágnod, hogy kész legyen vagy egyáltalán legyen webshopod.

Most meg a shoprenternél havi 5 ezer + áfával elindíthatsz egy elég jó webáruházat. Plusz rengeteg marketing lehetőséged van és sok sok információ áll a rendelkezésedre is. 

Nyitva lehet az év minden napján, azaz 0-24

A webáruházad nem zár be, nyitva van éjjel nappal és még hétvégén és ünnepnapokon is. Folyamatosan tudja fogadni az érdeklődőket és felveszi a rendeléseket. Hát kell ennél jobb? Olyan, mintha lenne egy értékesítőd, aki soha nem alszik, cigizik, ebédel és soha nem beteg…

Sok mindent automatizálhatsz

Ráadásul az online kereskedelemben fel lehet ismerni egy trendet, hogy azok a webáruházak lesznek a legsikeresebbek, ahol a folyamatok nagy része optimalizálva és automatizálva vannak. 

Ez nem csak a bevételt növeli, hanem a profitodat is és ezek mellett pedig időt spórolnak meg neked. 

Egy webshop olyan lesz neked, mintha nyitnál egy országos bolthálózatot töredék áron, amit otthon a nappalidból, vagy a nyaralásból vagy egy hegy tetejéről is tudsz felügyelni és üzemeltetni.

Ha ez tetszik neked, akkor vagy nézd meg az egy órás előadásomat, vagy vedd felünk velem a kapcsolatot ide kattintva.

Elindítanád az első vállalkozásod?

Ha még nincs vállalkozásod, de váltani szeretnél és fel akarsz építeni egy online bizniszt és a webshop indításon gondolkozol, akkor azt kell mondanom, hogy tök jó az irány! Mert nem csak egy trendet tudsz meglovagolni, hanem a webshopoddal olyan életstílust tudsz kialakítani, amilyet csak akarsz.

Vállalkozói léttel járó előnyök

Ezt nem akarom nagyon kifejteni, mert órákat lehetne erről is beszélni, de az, hogy a magad ura vagy, mint vállalkozó, az nagyon nagy szabadságot ad. Persze ezt jól kell tudni kezelni, hiszen ha nem dolgozol, nem teszed bele a munkát, akkor nem leszel sikeres sem. 

De ha úgy tartja kedved, dolgozhatsz otthonról, egy kávézóból, egy parkból, bárhonnan és bármikor. Szabadság és rugalmasság…

Minden nap a saját jövődet építed

Bár ez közhelynek hangzik, de a legtöbb ügyfelem ebbe bele sem gondol és amikor a tanácsadáson szóba kerül ez a téma, akkor kikerekedik a szemük és jön az “aha, baszki tényleg”… 

Mert tényleg minden beletett munkaóra később többszörösen megtérül! Ez nem alkalmazotti lét, amit itt építesz, azt a jövődnek építed! Király érzés ugye?

Új dolgokat tanulhatsz

Az is jó ebben a webshoposdiban, hogy az út alatt elképesztően sok mindent meg fogsz tapasztalni és új dolgokat fogsz megtanulni. Emberek megismerése, kereskedelem, marketing, kommunikáció, márka építés és még sorolhatnám.

Szerencsére vannak hozzám hasonló webáruház szakértők, akik segítenek és akiktől rengeteg ingyenes és persze fizetős tudást tudsz gyorsan és kényelmesen megszerezni. Amikor én kezdtem, alig volt, akit követni lehetett és tanulni tőle. Most pedig már válogatni kell, hogy ki hiteles és jó szakmailag, és ki nem.

+ Ezernyi dolog…

Ezzel a cikkel csak a felszínt kapargattuk meg, ha most átgondoltan, profi hozzáállással indítasz webáruházat, akkor szinte biztos, hogy sikeres leszel. Még tart a nagy webáruház bumm itt az ideje beszállni!

Köszönöm, hogy itt voltál és végig olvastad a cikket, remélem tetszett, ha észrevételed, kérdésed van, írd meg kommentben! űha pedig szeretnél velünk dolgozni, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot ide kattintva. Sok sikert a webshopodhoz! 

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment