Hogyan indíts webshopot kevés pénzből?

Hogyan indíts webshopot kevés pénzből?

A nagy kérdés, hogy hogyan indíts webshopot kevés pénzből? Alapvetően kétféle embertípussal szoktam konzultációkat tartani. Az egyik típus, akik komoly webshopot akarnak és ezért komoly összegeket akarnak elkölteni a webshopra és van a másik típus, aki pedig a lehető legolcsóbban akarja elindítani a webáruházát.

Szerintem egyik szélsőség sem jó irány, de az tény, hogy én is azt tanítom és a mentoráltjaimmal is mindig a lehető legolcsóbban hozzuk ki a webáruház indítás költségeit. Konkrétan van, akivel 9.990 Ft-ból létrehoztuk a webáruházát.

Hogyan csináltuk? Mutatom!

0. Milyen költségek vannak?

A webshopod indításakor számos költség merülhet fel. Rengeteg különböző dologra kell majd költened. De mik lehetnek ezek?

  • Tárhely
  • Domain
  • Webáruház motor
  • ÁSZF, GDPR
  • Termék feltöltés
  • Termékfotózás
  • Marketing
  • Tanácsadók
  • Termékek beszerzése
  • Logisztikai költségek
  • Csomagolás
  • stb…

Ha most minden ilyen költséget végig vennénk, ez a cikk egy komplett tananyaggá nőne, ezért most megmutatom azt a gondolkodásmódot, amit minden költségre rá tudsz húzni. Ezt nézzük meg a legnagyobb kiadást jelentő tételen, a Webáruház motor-on keresztül.

1. A webshop tudása nem egyenlő a sikerrel!

Először is elképesztő, hogy mennyien gondoljátok úgy, hogy a webáruház tudása határozza meg azt, hogy mennyire lesz sikeres a vállalkozás. Ebben hosszú távon van is igazság, viszont rövid távon szinte semmi köze nincs a webshop hatalmas funkcionalitásának a sikerhez.

Miért van ez? Ha veszünk két webshopot, egy havi 5.000 Ft-os bérelhetőt és egy több milliós egyedi fejlesztést, akkor a kettő között nem lesznek hatalmas különbségek.

A  különbségek csak akkor jönnek majd ki, ha havi több tíz milliót forgalmazol már és nem az indulási fázisban vagy, hanem a növekedési, optimalizálási fázisban.

Tehát nem a webshop funkció listája határozza meg a vásárlók számát! Hanem a termékeid és a marketinged!

2. Miért jobb kevés pénzből webshopot indítani?

A webáruház bizniszben egy dolog a fontos, A PROFIT! Ha 5.000 Ft -ból indítod el a webshopod, és az első hónapban csinálsz 500.000 Ft forgalmat 40%-os árréssel, akkor maradni fog profitod.

De ha 500.000 Ft-ba került a webshopod, akkor nem lesz egy forint profitod sem, sőt akár 2-3 hónap is eltelik majd, mire egyáltalán nullán fogsz állni.

Azt a pénzt, amit a drága webshopba fektetnél, azt inkább termékekbe és marketingbe fektesd!

3. Tervezz meg mindent!

Most, hogy túl vagyunk az alapokon, nézzük a konkrétumokat, hogy én milyen lépéseken megyek végig a mentoráltjaimmal, akiknek segítek elindítani a webáruházukat.

Először is megtervezzük a teljes marketing és értékesítési folyamatot. Minden lépést kezdve a célcsoporttól, a marketing csatornákon és eszközökön át, a termékek egyedi igényein keresztül a különböző értékesítési megoldásokig.

Így tudjuk, hogy a leges legfullosabb webáruház hogyan épülne fel. Ezután jön a következő lépés, hogy összerakjuk az induláshoz ebből mire van szükség.

4. Rakd össze, hogy mire van szükséged!

Ha megvan az álom webshop, akkor abból kivesszük, hogy mire van szükség az induláshoz. Persze ez a lépés szokott a legnehezebb lenni, de meg kell értened neked is, hogy nem kell minden funkció, mert nem az hozza a bevételt!

Majd, ha van pénz a cégben és van pénz fejlesztésre is, és ömlenek a vevők, akkor kell elkezdeni majd optimalizálni és fejleszteni.

Először az 1.0 változatnak szinte csak ki kell tudnia szolgálni a marketing által hozott érdeklődőket. Tehát szűrd le, hogy mit kell tudnia az 1.0 rendszernek.

5. Tedd ezeket verziókba!

Ezt a lépést nem minden esetben érdemes elvégezni, de a maradék fejlesztéseket be szoktuk különböző verziókba tenni.

Pl.: Ha megvan az első 100 vevő, akkor előfizetünk az Optimonk-ra. Ha megvan a következő 100 vevő, akkor elindítjuk az elhagyott kosár emlékeztető modult. Vagy az első 500.000 Ft után magasabb csomagra váltasz a Shoprenternél stb…

Így látni fogod, hogy mikor milyen előfizetések/fejlesztések és kiadások várnak majd rád, és azokat hogyan finanszírozza majd a webshop.

6. Válasz egy megoldást!

Most már megvan az álom webshop terve és megvan az 1.0 webshop terve is. Már csak meg kell keresni a hozzá tartozó legjobb megoldást.

Mi azt szoktuk csinálni az ügyfeleimmel, hogy a megnyitjuk a Shoprenter-t, Unas-t, Shopify-t és megnézzük, hogy a bérelhetők között van-e olyan, ami a hosszú távú igényeket teljesíteni tudja.

Mert persze nem az 1.0-hoz keresünk webshopot, hanem 5.0-hoz. Ha pedig nincs ilyen, akkor megnézzük az egyedi lehetőségeket és a wordpress lehetőségeit is.

Ezután pedig kiválasztjuk azt a megoldást, ami a legjobb ár-érték és szívás szempontjából.

Összefoglaló

Egyértelműen az jár jobban, aki a webáruháza helyett a marketingbe tolja a pénzt. Nem a funkció lista hozza a vevőket, hanem a termék és a marketing!

Menj végig Te is ezen a 6 lépésen és találd meg a legjobb megoldást! Ezzel pedig spórolj magadnak komoly 100.000 Ft-okat.

Ha pedig ehhez segítségre lenne szükséged, akkor KATTINTS IDE és vedd fel velünk a kapcsolatot!

Ki írta ezt a cikket?

Helló! Kiss Gergő vagyok a KonverzióHuszár társ alapítója. 2009-óta foglalkozok marketingel. Voltam piacvezető webáruház marketing vezetője és 2017 óta egy webáruházakra specializálódott marketing ügynökség marketing vezetője vagyok. Rólam itt olvashatsz többet »

Leave A Comment